torsdag 17. mars 2011

Fem Kategorier: Favoritt bilde

Oppgaven 5 kategorier gikk ut på at vi skulle ta bilder til kategoriene

- Lys 
- Dyr og Blomster 
- Komposisjon 
- Refleksjon 
- Vann

Tilsammen skulle vi legge ut 10 bilder på bloggen, i tillegg til et favoritt bilde. Dette bildet kunne være ett av kategoribildene eller ett bilde utenom. 

Nikon D40, ISO 200, f 4,8 lukkertid 1/100

Mitt favoritt bilde er bildet av hunden min og det hører til kategorien Dyr og Blomster. Dette bildet er litt redigert i iphoto. Jeg har gjort kontrastene større og gjort kantene rundt litt dusere. Bildet er også blitt varmere og mykere. 

Dette bildet valgte jeg fordi jeg synes det er utrolig koselig og skjønt. Det kommer tydelig frem at hunden min, Dex ser ut av vinduet. Det naturlige lyset som kommer inn vinduet fremhever snuten til dex og blomstene som er ved siden av ham. Pelsen er også veldig fin i lyset. Man kan se alle 3 fargene hans ganske tydelig på nakken.

     Mer om bildet kan du lese om i kategorien dyr og blomster 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar