tysdag 22. februar 2011

Illustrasjon og grafisk design del 2


Denne uken fikk vi i oppgave å jobbe videre med illustrasjonene til diktene som vi jobbet med sist uke. Vi skulle sette sammen tekst og foto i InDesign. 




Jeg valgte dette bildet fordi jeg syntes det beskriver diktet ganske bra (med utgangspunkt i den døren som åpner seg, "og dører skal opna seg"). I bildet er det mye gjentagelse og linjer som skaper fin harmoni. I bildet er det mye lys og stor kontrast mellom det lyse og mørke. Skriftfonten valgte jeg fordi den er litt rund i kantene og skaper en mer drømmende følelse til diktet og bildet. Diktet er et harmonisk og følelsesrikt dikt, og jeg valgte derfor en font som ikke er speiselt kantete. Temaet i diktet, slik jeg tolker det, er det at man får nye muligheter. Døren viser vei ut til den nye muligheten. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar