torsdag 17. mars 2011

Refleksjon

En annen kategori innen for oppgaven 5 kategorier, var REFLEKSJON. Bildene jeg har tatt her er tatt i vågen i Sandnes.




Ideen med dette bildet var å få frem den tydelige og klare speilingen i sjøen. Det var helt vannstille så speilingen ble ekstra fin. Fargen på båten kom også godt frem i refleksjonen.
Bildet er litt skjeivt. Dette er gjort med vilje for å skape liv i bildet. Skrålinjene i bildet kommer også godt frem. Tauet som henger over båten kan vi også at er et lite interresse punkt som er ca i det gylne snitt.

Lyset var veldig fint denne dagen. Det var litt overskyet, men også sol. Dette gjorde at speilingen ble utrolig tydelig og fin. 

Da jeg tok dette bildet og bildet under, lærte jeg at vann er utrolig spennende selv om det står stille. Andre motiver blir levende når det speiler seg seg i sjøen.

Kameraet jeg brukte var Nikon D40, med linsa 70-300mm, macro. ISO 800, f 6,3 og lukkertid 1/125









Med dette bildet var ideen å få frem linjene i båten på en spennende måte. Komposisjonen viser et tydelig interressepunkt som er i det gylne snitt. Speilingen viser mer av båten en det båten over vann viser. Dette er med på å skape dybde og bevegelse i bildet.

Lyset var veldig fint, og vannet sto nesten helt stille. Det lille med bevegelse som var i vannet, var med på å skape spenning i bildet.

Bildet har jeg redigert litt for å få det varmere. Jeg har også gjort kontrastene litt større.

Bildet er tatt med Nikon D40, med linsa Sigma 70-300mm, macro. ISO 800, f 11 og 1/125
















Uredigert bilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar